Na czym polega pozycjonowanie strony
Pozycjonowanie strony to złożona czynność, która polega na zestawieniu ze sobą wielu różnych czynników. Celem pozycjonowania jest uzyskanie pozycji w przedziale od jeden do dziesięć w wyszukiwarce Google na dane słowo kluczowe. Nie jest to prosta strategia marketingowa, jednak jest bardzo skuteczna i pozwala skutecznie przegonić konkurencję. Co więcej, raz wypozycjonowany serwis będzie mógł pozostać w wynikach Google przez jakiś czas, a dobre wyniki w ramach jednego słowa pozwolą osiągać coraz lepsze rezultaty jeśli chodzi o pozostałe słowa kluczowe. Zatem nic dziwnego, że właściciele firm internetowych robią co mogą, aby zająć odpowiednie pozycje w tej znanej na całym świecie wyszukiwarce. Pozycjonowanie wymaga przede wszystkim czasu, a także stałego budżetu, który będziemy na nie przeznaczać. Stałe i konsekwentne działania pozycjonujące pozwolą na osiągnięcie upragnionego efektu, który ostatecznie przełoży się na nowych klientów w Twoim biznesie. Na początek zacznij od kilku najprostszych kroków, a później przechodź do coraz bardziej złożonych działań wymagających planowania.
Pozycjonowanie polega w dużej mierze na optymalizacji Twojej strony internetowej
Jeśli chcesz wypozycjonować swoją stronę, to musisz zadbać o jej użyteczność. Serwis, który jest przyjazny użytkownikom często jest także przyjazny botom Googla, które odpowiadają za pozycje w wyszukiwarce. Zadbaj o szybkość strony, jej czytelność, poprawny kod, plik „robots.txt”, poprawne przekierowania i brak linków, które nigdzie nie prowadzą. Zamiast tego tak zaplanuj linkowanie między podstronami, aby było logiczne, zrozumiałe i pomagające użytkownikowi przemieszczać się po serwisie. Nie buduj podstron dalej niż 4 kliknięcia od strony głównej i zadbaj o to, aby to właśnie ze strony głównej można było się dostać do najważniejszych podstron. Stosuj także kod HTML wtedy, kiedy jest konieczny i zgodnie z zasadami jego stosowania. Staraj się budować jak najprostsze strony pod względem kodu, tak aby nagłówek H1 występował tylko raz na każdej podstronie i aby dane meta (meta title, meta description) były zawsze uzupełnione. W innym wypadku Google może uznać, że Twoja strona zawiera błędy i nie będzie ona promowana przez wyszukiwarkę Google.
Drugi rodzaj optymalizacji, o jaką trzeba zadbać pozycjonując stronę, to optymalizacja pod słowa kluczowe. Dobierz je tak, abyś był w stanie poświęcić każdą podstronę jednemu słowu kluczowemu. Jeśli masz za mało podstron aby to zrobić (bo zwyczajnie Twój serwis nie jest aż tak duży), to załóż bloga na swojej stronie. Jest to prosta metoda, dzięki której będziesz mógł dodać na stronę tak wiele podstron ile tylko będziesz potrzebować do celów pozycjonerskich. Oczywiście nie każdy musi umieć napisać artykuł na bloga, dlatego śmiało zlecaj na zewnątrz wszystkie czynności, których nie chcesz robić lub które mogą Ci zabrać zbyt wiele czasu. Pisanie dla wielu osób jest udręką, a prawda jest taka, że strony internetowe obecnie wymagają dużej ilości treści, aby móc pojawiać się w Google. Skup się na tym, aby content był merytoryczny i wartościowy dla użytkownika, jednak nie musisz go tworzyć samodzielnie, może to zrobić dedykowany content writer.
Linki – jak je pozyskiwać i dlaczego należy to robić systematycznie
Pozyskiwanie linków prowadzących do Twojej strony jest bardzo ważne, jednak nie dodawaj ich zbyt wielu na raz. Tutaj ponownie, jeśli nie wiesz jak to robić, to zleć to osobie, która może się w tym specjalizować, aby Cię wyręczyła. Zdobywać linki możesz poprzez stosowanie guest postingu, sotosowanie technik link baitingu oraz dodawanie swojej firmy do katalogów, listingów i rankingów z Twojej branży. Zadbaj także o to, aby pojawiać się w serwisach takich jak Medium czy Reddit, ponieważ linki nofollow również mają znaczenie w budowie całego profilu linków dla Twojej strony. Dobrze aby strony, które linkują do Twojego serwisu miały wyższy domain raiting niż Twoja strona, w ten sposób uda Ci się podnieść własny domain raiting i tym samym zwiększyć swoje szanse na zdobycie wysokiej pozycji w Google. Dobrze, aby większość linków prowadziła do strony głównej, jednak część z nich może także linkować do blog postów czy pozostałych podstron z Twojego serwisu.